Kuchyne Lidlu

Blog

Podmáslí, zakysaná smetana, kefír, jogurt – proč jsou tak zdravé?

Zapojte se do diskuze

Napište svůj komentář

Když chceme obohatit náš jídelníček o hodnotné potraviny, sáhneme hlavně po zelenině, ovoci nebo luštěninách. Aby byla naše strava vyvážená a bohatá na všechny složky potravy, neměli bychom vynechávat ani kysané mléčné výrobky. Jsou to velmi hodnotné suroviny pro náš organismus.

Kefír, podmáslí nebo jogurt?

Široká škála zakysaných mléčných výrobků nám umožňuje zařadit mléčný produkt do každého jídla během celého dne. Den začněte domácím pečeným müsli s kefírem, ke svačince jogurtové smoothie s borůvkami a broskvemi a jako přílohu k obědu si dejte tradiční řecké tzaziki, dodáte tak svému tělu látky, díky kterým se budete cítit lépe.

Jaký přínos pro naše zdraví má pravidelná konzumace kysaných mléčných výrobků? Co si můžete připravit z kefíru, podmáslí, jogurtu nebo zakysané smetany? Podívejte se na náš blog a nechte se inspirovat.

Kefír – kavkazský poklad

Tento lehce pěnivý mléčný nápoj s charakteristickou konzistencí a nakyslou příchutí má velmi dlouhou historii a tradici, neboť je znám už 3 tisíce let. Osvěžující, lehce nakyslou chuť kefíru zná každý, kdo se ním snažil zahnat žízeň v parném létě. Rády po něm sáhnou i cukrářky, hodí se na přípravu palačinek nebo kynutého koláče s oříškovo-nugátovým krémem.

Za svou oblibu vděčí blahodárným účinkům na lidský organismus - podporuje trávení, snižuje krevní tlak a obsah cholesterolu v krvi, posiluje kostní systém a zlepšuje celkovou odolnost. Zbavuje žaludečních a trávicích obtíží a podporuje léčbu střevních onemocnění. To vše způsobují probiotika, ale také minerály (vápník, hořčík), které kefír obsahuje v poměrně velkém množství.

 

Podmáslí – pro štíhlou linii

I když se vlastně jedná o vedlejší produkt během výroby másla, rozhodně by neměl stát na okraji našeho kulinářského zájmu. K blahodárným vlastnostem podmáslí patří jeho antibakteriální a antivirové účinky. Stejně jako kefír i podmáslí působí pozitivně na střevní mikroflóru, díky čemuž se naše tělo lépe brání před různými infekcemi. Vždyť střeva jsou řídícím centrem naší imunity.

Co si z podmáslí můžete připravit? Skvěle se hodí do palačinkového těsta, lívanců nebo i vaflí.  Přidáte-li podmáslí do bábovky, bude nadýchaná a vláčná. Do podmáslí můžete nakládat i maso, díky takové marinádě bude maso křehké a během přípravy se nebude tak vysoušet.

Jogurt – pochoutka na celý den

Jogurt je skutečná podpora dobré střevní mikroflóry a antiseptický "balzám" pro tělo, které se potýká se zdraví škodlivými bakteriemi. Je stravitelnější než mléko, takže může být součástí každodenní stravy.

Jak jogurt konzumovat? Snídaně bude hodnotnější, když ji doplníte sklenkou broskvovo-mrkvového smoothie, k obědu si dejte salát s jogurtovým dresinkem nebo studenou bulharskou polévku s jogurtem, která vás v parných dnech krásně ochladí. Jogurt můžete přidat i do dezertu, doporučujeme jogurtové poháry se smetanou, čokoládou a kokosem.

Zakysaná smetana – vždy po ruce

Polévky, omáčky a dezerty – často si jejich chuť nedokážeme představit bez přidání lžíce zakysané smetany. Kromě toho, že mění dovede pokrm lehce zahustit a přidá mu lehce nakyslou chuť, dodá našemu tělu bílkoviny a cenné vitamíny (A, D a E). Ačkoli je ze všech zmíněných kysaných mléčných výrobků nejkaloričtější, neměli bychom ji ze svého jídelníčku vylučovat, pokud to ovšem není nutné s ohledem na různá omezení. Rozhodně je pro naše tělo prospěšnější než klasická sladká smetana, kterou můžete v receptech nahradit právě smetanou zakysanou.

K pokrmům, které bez zakysané smetany ztratí své kouzlo, rozhodně patří tradiční boršč, těstoviny se žampiony a lososem, studená zeleninová krémová polévka. Nebojte se vařit s mléčnými produkty!

Komentáře (0)

zobrazit vše

Newsletter
Přihlásit se

Newsletter

Pokud si přejete dostávat informace o akcích a novinkách z kuchynelidlu.cz, zadejte svou e-mailovou adresu.